Megújulva tér vissza a méltán híres Hayabusa 2021-ban.
Az új HAYABUSA tervezésének meghatározó koncepciója, hogy ugyanazt az összetéveszthetetlen és erőtől duzzadó stílust képviselje mint elődei, de a modern technikai újítások fokozzák az irányítás élményét. Az új motoralkatrészek és a legújabb elektronikus vezérlőrendszerek segítségével elegendő teljesítmény áll rendelkezésre, hogy még jobb gyorsulást érjünk el az előző generációkhoz képest.
A HAYABUSA első generációs megjelenése szinte sokkolta a motoros világot. 1999-et írtunk, amikor a sebesség és a csúcsteljesítmény fogalmát újraértelmeztük a 340-ig órázott motorkerékpárunkon. Azonnal elnyerte a világ leggyorsabb sorozatgyártású motorkerékpárjának címét, miközben a kiemelkedő teljesítmény egy kényelmes és módfelett kezelhető irányítással párosult. Sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az első széria értékesítése meghaladta a 115 000 darabot, majd a modellváltások és új funkciók bevezetésével tovább hódította a világot és a sorozat teljes eddigi eladása meghaladta a 189.100 darabot.
Az új HAYABUSA teljesítményéről az Euro 5-ös kibocsátási előírásoknak megfelelő 1.340 köbcentis, soros 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC, 16 szelepes motor gondoskodik, melyben újratervezett alkatrészek sokasága jelenik meg. Az új erőforrás és a legújabb vezérlőrendszerek segítségével jobb gyorsulást érhetünk el, de a vezetési élményt és annak biztonságát is növeltük.
A fejlett elektronikus vezérlőrendszerek között megjelenik a 3 gyári beállítást és 3 felhasználói választást nyújtó Suzuki Vezetésimód-választó (SDMS-Alpha), mely optimalizálja a teljesítményt és a motor jellemzőit a vezetési körülményekhez és a vezetési stílusokhoz, a Suzuki Intelligens Vezetési Rendszer (S.I.R.S) pedig önmagában fokozza a motoros magabiztosságát és kényelmét. A Kétirányú gyorsváltó rendszer akár igazi versenykörülményeket is lehetővé tesz a motoros számára. A Teljesítmény mód választó segítségével három különböző motorteljesítmény közül választhatunk, amelyekkel az út és a vezetési viszonyoknak megfelelően vezérelhetjük a leadott erőt. Az Első kerék felemelkedését vezérlő és szabályozó rendszer 10 üzemmód-beállítást kínál. Az 1. fokozat minimális beavatkozást nyújt, míg a 10. fokozat gyakorlatilag lehetetlenné teszi az első kerék felemelkedését a talajról. A Rajtvezérlő rendszer a hatékony elrajtolás és gyorsulás opciójaként három üzemmódot kínál. Az 1. fokozat 4000 fordulat per percre korlátozza a motor fordulatszámát, a 2. fokozat 6000 fordulat per percre, míg a 3. fokozat – a leggyorsabb üzemmód – 8000 fordulat per percre képes. A Suzuki motorkerékpárokon elsőként jelenik meg a Vészvillogó funkció, amely (55 km/h sebesség felett) hirtelen fékezés esetén automatikusan villogtatja az irányjelzőket, ezzel is növelve a követő járművek figyelmeztetését. Az Aktív sebességkorlátozó rendszer megnyugtató opciót nyújt, amennyiben nem kívánjuk túllépni a kiválasztott sebességhatárt, a tempomat pedig csökkenti a fáradtság veszélyét, és lehetővé teszi, hogy a beállított sebességet fenntartsuk a gázkar működtetése nélkül. A számos további a vezetés biztonságát segítő rendszer, úgy mint a Kipörgésgátló rendszer, Motorfékvezérlő rendszer, Mozgáskövető fékrendszer pedig a motorozás tiszta élvezetét nyújtja.
Az új dizájn a „kifinomult fenevad” hatását kelti, de a merész vonalak mögött most is az egyensúly és a precíz aerodinamikai tervezés áll. Az elődei örökségét büszkén viseli, de az élesebb vonalakat felvonultató elemek félelmetes ragadozóvá változtatják a modern és minőségi megjelenést nyújtó motorkerékpárt. A modern stílus, a csúcsteljesítmény és az új funkciók egysége jellemzi a tervezés minden apró részletét.
Megjelenését az agresszív sportmotoros karakter, az új LED lámpák és az integrált irányjelzők, az új tükrök és az új 7 küllős kerekek, a vagány fényezések és a másodlagos színek használata, valamint a burkolatok futurisztikus kifinomultsága jellemzi.
Az új megjelenés része a továbbfejlesztett műszercsoport, melyben az analóg fordulatszámmérő és a sebességmérő között egy új TFT LCD panel kapott helyet, a Multi-LED fényszórók és a beépített irányjelzővel ellátott helyzetjelző lámpák pedig stílusosan fogják közre a Suzuki Speciális Légbeáramló Rendszerét (SRAD).
A 3 színvariáció szemet gyönyörködtető megjelenése mellett a másodlagos színvilág elhelyezése a légáramlást hangsúlyozza, így ezek a részletek is a HAYABUSA aerodinamikai precizitását emelik ki. Az oldalburkolatokon elhelyezett krómozott díszlécek mintegy nyílhegyként feszülnek előre, de az új HAYABUSA logók is határozottabban sugallják a sebességet és a kifinomultságot. Az élesebb és stilizáltabb vonások mellett, az angol logó egy hosszú keresztirányú vonást is tartalmaz az első karaktertől indulva, amely jobban hangsúlyozza a sebesség érzetét.
A teljesítmény és a komfort egyensúlya repíti a jövőbe a harmadik generációs modellt, amely a legújabb technikai újításokat felhasználva, ismét készen áll meghódítani a kategória rajongóit. A merész új dizájn büszkén viseli a formai örökséget, a fejlett elektronikus vezérlők pedig lehetővé teszik a motoros számára, hogy azokat széles spektrumban alkalmazza az irányítás során. Az új modell megjelenése és technikái a sportmotorok királyi rangjára emeli az új Suzuki HAYABUSA 2021 motorkerékpárunkat, amely a szériájának eddigi legkiemelkedőbb darabja.
Forrás: https://motor.suzuki.hu/hirek/gyorsabb-mint-valaha-hayabusa-2021
További információ: https://motor.suzuki.hu/motorok/hayabusa