2023: Bemutatkozik a Suzuki GSX-8S
Nem vitás, hogy a várva várt GSX-8S egyértelműen a mezőny fölé emelkedik. Trendteremtő stílusa a funkcionális Naked Bike kategória vadonatúj korszakát tárja elénk. Következzék mindaz, amit erről az izgalmas 2023-as modellről tudni érdemes.
Egy új korszak kezdődik, új mércével a sokoldalúság terén
Ezt a motorkerékpárt úgy tervezték, hogy utcai harcos teljesítménye az alapoktól kezdve újszerű megoldásokkal tündökölhessen. Ezért egyáltalán nem biztos, hogy a GSX-8S pontosan az, mint aminek elsőre hinnénk. Ugyanis, ezt az újonnan megjelenő modellt – sokak meglepetésére – egy soros, kéthengeres motorral vértezte fel a gyártó.
Csupaszmotor a javából – a folyamatosan változó vezetési elvárásoknak és igényeknek megfelelően
A kielégítő utcai teljesítmény jegyében, a GSX-8S motorkerékpáron számos innovációt eszközöltek – egy új korszak jegyében. Olyanokat, mint amilyen például a különlegesen karcsú motorblokk megtervezése volt. A leghatékonyabb futóműgeometria jegyében tehát a Suzuki modern, soros elrendezésű iker-motorblokkja kompakt első-hátsó méreteket kapott.
Ez az iparágban egyedülálló!
A Suzuki mérnökei egy új, kéttengelyes elsődleges kiegyenlítőt hoztak létre, ami a sorozatgyártású motorkerékpárok esetében úttörő. A két kiegyenlített tengely a forgattyús tengelyhez képest 90 fokos szögben helyezkedik el.
Ezzel, az új motorblokkal szemben támasztott igény elsősorban a megfelelő nyomaték és teljesítmény volt, ugyanakkor szem előtt kellett tartani számos más, fontos kritériumot is.
Mint például:
- A könnyű irányíthatóságot. Akár egyedül, akár egy utassal kiegészülve.
Ismét felvonul a Suzuki elektronikai rendszereinek ütős gyűjteménye
Természetesen, a GSX-8S mögött is ott áll a Suzuki intelligens vezetéssegédleti rendszere (S.I.R.S.), amely az új modell esetében úgy lett kifejlesztve, hogy minél inkább segítse és támogassa a motorost a személyre szabott teljesítményjellemzők optimalizálásában.
Illeszkedjen kényelmesen a gyakran változó vezetési körülményekhez
Az új, színes, 5 colos TFT LCD multifunkciós műszeregységen a motoros hozzáférhet a már említett Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) fejlett elektronikus vezérlőrendszerekhez, amelyek közül, talán a Suzuki Drive Mode Selector-t (S.D.M.S) nevezhetjük az egyik legszórakoztatóbbnak.
A GSX-8S esetében ez a modern vezetési-mód választó struktúra (Suzuki Drive Mode Selector) gondoskodik a minden körülmények között magabiztos és élvezetes időtöltésről.
A rendszer segítségével három különböző teljesítményszint közül választhatunk, hogy megtaláljuk az igényeinkhez leginkább illőt. Bár mindhárom üzemmód gyakorlatilag maximális motorteljesítmény nyújt, a gázreakció és a nyomaték jellemzőinek finomabb szabályozása egészen más hangulatot teremt motorozás közben.
Azzal a céllal készült, hogy felhőtlenné varázsolja a motorozás élményét
A Suzuki GSX-8S tervezésénél a gyártó arra törekedett, hogy a méltán népszerű utcai harcos teljesítményt, már egészen az alapoktól kezdve újszerű megoldásokkal ötvözze. Az elektronikus gázkarrendszer révén, például azonnali visszajelzést kapunk a gázkar meghúzására. Az „RBW” (vagy: “Ride By Wire”) olyan kábel nélküli szisztéma, amely a fedélzeti ECM-et használja a gázkar és a motorblokk teljesítményjellemzői közötti kapcsolat finomhangolására.
Ezáltal, a még fenomenálisabb vezetési élmény elérését hívatott szolgálni. Akárcsak a különleges, rövid kipufogó kialakítás.
Ugyanis a GSX-8S egy rövid, hangtompító-kialakítású kipufogóval rendelkezik, ami alig látszik ki a motor jobb oldalán, és nagyban hozzájárul az új naked bike masszív megjelenéséhez. Ez egy 2 az 1-ben kipufogórendszer része, amelyet úgy terveztek, hogy az új soros iker-motorblokkhoz illő, kellemes hanggal szolgáljon.
Azonban még ennél is örömtelibb, hogy a nagy kettős katalizátor által a motorblokk megfelel az Euro 5 károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Ráadásul, mindezt a nyomaték vagy a teljesítmény csökkenése nélkül.
Fontos kiemelni, hogy a kerekeket a Dunlop RoadSport 2 radiál gumiabroncsok új generációjával szerelték
A választást – természetesen – nem a véletlen szülte. A RoadSport 2 kiváló szerkezettel büszkélkedő, nagy teljesítményű gumijai azok, amelyek a leginkább passzolnak a GSX-8S prodktivitásához, illetve egyedi jellemzőihez.
De muszáj szót ejteni az öntött alumínium keréktárcsák egyedi kialakításáról is.
Ugyanis, ez szintén hozzájárul a GSX-8S egyedi, szembetűnő stílusához. A könnyed kezelhetőségről már nem is beszélve.
Vajon mennyire éhes a GSX-8S?
A gyári üzemanyag-fogyasztási tesztek alapján 4.2 literes átlagra számíthatunk, amelyhez – a Worldwide Motorcycle Test Cycle (WMTC) feltételrendszere nyomán – 99 g/km CO2 kibocsátás társul. Bátran kijelenthetjük, hogy mindez a 14 literes üzemanyagtankkal párosítva, a határtalan lehetőségeket és korlátlan szórakozást foglalja magában.
Ilyen az, amikor a valódi élvezetekre tervezik a vázat
A vázgeometria aprólékos tervezésével kifejezetten kényelmes üléspozíciót értek el a mérnökök. Így kialakításánál fogva, a GSX-S8 esetében hatalmas a potenciál még a legkomplikáltabb túrákhoz is. A rendkívül masszív váz kiváló szinergiát alkot a modell kompakt méretével. Így fürge és stabil, lehet szó vidéki, városi vagy éppen országúti körülményekről. A szabadon hagyott üléssínek pedig a szilárd tartás biztosítása mellett a motor karcsú, funkcionálisan lecsupaszított, szép megjelenéséhez is hozzájárulnak.
Ha GSX-8S, akkor határtalan lehetőségek
Lenyűgöző technikai paraméterein túl, a figyelemfelkeltő köntösbe burkolt GSX-8S agresszív, karcsú, kiegyensúlyozott és akcióra kész megjelenést kínál. Így minden bizonnyal a legideálisabb választást jelenti majd a kompakt, sokoldalú utcai motor iránt érdeklődők számára.