SUZUKI GLADIUS - ha egy kis csodára vágysz!

SUZUKI GLADIUS - ha egy kis csodára vágysz!
Kategória:
SUZUKI SFV 650 GLADIUS

A SUZUKI GLADIUS (SFV650) egy kompakt építésű, nyomatékos motor, könnyedén működtethető kezelőszervei, kényelmes használata miatt akár ideális városi szaladgálós, de, ami a kétszemélyes hosszú távú túrázást illeti, ott sem mond csődöt.
A Suzuki Gladius megmutatja, hogy a motorozás nem annyira bonyolult, inkább egyszerű, mint egy pofon vagy mint az egyszeregy.

A Suzuki mérnökei nem tétlenkedtek, és a sikeres SV és DL modellek után tovább finomították a kis V2-esét, megalkotva az SFV 650-et. Az SV650-et és a DL650-et is ugyanez a blokk vitte a csúcsra, de ezek a motorok a rengeteg erényük ellenére sem maradhatnak örökké a csúcson, és itt jön képbe a Gladius.
 
A SUZUKI GLADIUS új színt visz a Suzuki nakedek világába.
A legújabb divat szerinti külseje Ducati-szerű vázból, buborék fényszóróból és fiatalos, gömbölyded formájú idomokból áll és közelről is kifejezetten gusztusos. Kisebb alkatrészei mind odafigyelésről és tervezési fantáziáról árulkodnak, ami tovább javít a motorkerékpár megítélésén.

Az egyszerűbb összevetés kedvéért, nézzük az SV650-nel való összehasonlítást:
•    a tengelytávja 5 mm-rel hosszabb,
•    a váz alu helyett acél, ezért a súlya 8 kg-mal több,
•    a hátsó lámpája LED-es helyett hagyományos,
•    az injektorok porlasztólyukaiból kettővel kevesebb van, összesen 10.
A katalógusadatokból levonható következtetésekről csak annyit, hogy a valóságban a Gladius nemhogy rosszabb motor lenne, mint az SV, inkább felülmúlja azt. A csekély súlytöbblet egyszerűen elvész a sikeres tömegközpontosításnak köszönhetően, a többi apróság pedig semmit sem befolyásol. A 645 cm³-es V2-es külsőre alig változott, sőt teljesítménye, nyomatéka is maradt a régi, mégsem állíthatjuk, hogy teljesen ugyanaz lenne. Több kisebb módosítást eszközöltek rajta, a legjelentősebb ezek közül, hogy itt nem csak a víz, hanem az olaj hőmérséklete is szabályozva van. Érdekes megoldás, hogy nincs második hűtő, az olajat a rendszerben keringő víz hűti le, mégpedig az olajszűrő csatlakozási pontjánál lévő egységen keresztül. Az injektor programozása szinte tökéletesre sikerült, a kis blokk nem rángat alul, szépen húz középen és vidáman pörög a felső régiókban, ahol valóban sportosan viselkedik. A fordulatot egészen 2000-ig le lehet ejteni anélkül, hogy a blokk ijedtében ki akarna ugrani a vázból, a fokozatok így valóban széles tartományt fognak át. Hatodikban akár a 40 km/h-s cirkálást is megengedi, ugyanakkor a Galdius képes megcsípni a 200 km/h-t, és a kettő között teljesen lineárisan nő a motor ereje,

A Suzuki mérnökei a futómű hangolásánál a teleszkópok legsokoldalúbb és leghálásabb beállítását választották, vagyis puha rugózást feszes csillapítással, ami az esetek 90%-ában megfelelő komfortot biztosít. A Gladius a könnyű kezelhetőség mellett jó kanyartulajdonságokkal is rendelkezik, közvetlenül reagál a vezető parancsaira, igazán élvezetesen és gyorsan lehet vele teljesíteni a hétvégi szerpentinezés szakaszait. Ebben a vezető segítségére vannak a hatékony fékek, amelyekből az elsőket akár két ujjal működtetve is elegendő fékerőt kapunk a motor megzabolázásához.

Összegzésképp elmondható, hogy a SUZUKI GLADIUS könnyű kezelhetőségével, tökéletes ergonómiájával bármely motorosnak egyből képes a bizalmába férkőzni. Minden kezelőszerv a helyén, a váltó és a kuplung finoman működik, nincsen akadálya egy gyors karikának a városban vagy a közeli szerpentinek egyikén. A Suzuki ismét bizonyította jól ismert erényeit. Viszonylag kevés pénzért olyan tetszetős és élvezetes kétkerekűt tud adni bárki kezébe, ami túlmutat egy kezdőmotor egyszerű mivoltán. Igazi univerzális naked bike, ami ha kell, túrás, ha kell, sportos, de soha, semmiképpen sem unalmas. A kéthengeres, nyomatékos blokk egy igazi gyöngyszem, a divatos csomagolás már-már az olasz motorok szintjét hozza. Egy kávéház előtt letámasztva garantált a hatás.