Hivatalos wsbk teszt Ausztrália - 2014

WSBK hivatalos teszt Ausztrália - 1. nap

Eugene Laverty a Voltcom Crescent Suzuki versenyzője motorozta a legjobb köridőt a Phillip Islandi hivatalos teszt első napján. A világbajnoki újonc Alex Lowes az ötödik lett, de mindössze csak 0.5 másodperccel maradt el tapasztaltabb csapattársa mögött.

Laverty kezdésnek 1:33.0-ás idővel törte be a 4445 méter hosszú ausztrál pályát az újra dizájnolt GSX-R1000 nyergében, de a tökéletes körülményeknek köszönhetően hamar lenyomta a legjobb köridőt 1:30.5-re. Lowes gyorsan megtanulta a pályát és az első etapot egy kisebb bukás után, 1:31.6-os idővel a nyolcadik helyen zárta.

A tiszta kék égnek köszönhetően délutánra a hőmérő higanyszála a kellemes 23 fokig kúszott fel és a délnyugati szél csak időnként tréfálta meg a versenyzőket. Lowes folytatta a felzárkózást és délután 1:31.0-val a negyedik legjobb időt motorozta, ami összesítésben az ötödik helyet jelentette számára. Laverty a tréning hátralévő részében már nem javított az idején, de folyamatosan szórta a gyors köröket, és összesítésben így is csak felzárkózni tudtak rá a többiek, a nap végén a legjobb idő az övé maradt.

A csapat most kiértékeli a gyűjtött adatokat és felkészülve várják a holnapi utolsó tesztnapot, miután a hétvégi futammal elrajtol majd a 2014-ess világbajnokság.

Eugene Laverty
“A mai köridőnkkel saját magunkat is megleptük. Sokkal gyorsabbak voltunk, mint ami a célunk volt. Az már egyszer biztos, hogy a gép nagyon jól működik itt. Ma talán a legjobb körülmények voltak Phillip Islandon, amivel itt valaha is találkoztam. Általában erős a szembe szél, erős a hátszél, vagy túl nagy a forróság és nagyon csúszik. Ma optimális volt a hőmérséklet és csak nagyon enyhe szelünk volt, ezért voltak ilyen gyorsak a köridők. A visszajelzések tekintetében a Voltcom Crescent Suzuki GSX-R jobb, mint bármilyen superbike amit valaha is ezen a helyen vezettem. Sokkal jobban tudtam támadni a pályát mint ezelőtt bármikor, és ez rengeteg magabiztosságot adott. A hátsó gumi is nagyon jól működött, a 24. kör után is a körrekordomon belül motoroztam, ami kétségtelenül pozitív!”

Alex Lowes
“A mai nap jó móka volt! Sohasem könnyű egy új pályán menni, de Phillip Island egy olyan hely amiről már kölyök korom óta álmodoztam. Tényleg nagyon vártam már, és nem csalódtam. A nagy sebesség miatt elég bonyolult megtanulni, de fantasztikus. Imádom az utolsó kanyart és a Stoner kanyar talán az egyik legjobb, azok közül, ahol valaha is befordultam. Volt egy rakás meleg helyzet ma reggel a motoron, ezért elvesztettem némi időt, és volt egy kis bukásom is, ami egyértelműen az én hibám volt, de a Yoshimura tuning GSX-R teljesítménye minden kimenetelkor egyre jobb volt. Tettünk néhány lépést a jó irányba és ezt remélhetőleg folytatjuk holnap is. Összességében elégedett vagyok azzal ahol állunk, és várom a holnapot.”

 

Phillip Island – eni FIM Superbike világbajnokság - Hivatalos Teszt:

1. Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.513:

2. Davide Giugliano (Ducati) 1’30.718:

3. Tom Sykes (Kawasaki) 1’30.737:

4. Loris Baz (Kawasaki) 1’30.757: 5. Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) 1’31.000:

6. Marco Melandri (Aprilia) 1’31.146:

7. Leon Haslam (Honda) 1’31.172:

8. Sylvain Guintoli (Aprilia) 1’31.321:

9. Jonathan Rea (Honda) 1’31.404: 10. Chaz Davies (Ducati) 1’31.419.

 

 

WSBK hivatalos teszt Ausztrália - 2. nap

A kétnapos Phillip Islandi hivatalos teszt végén a Voltcom Crescent Suzuki csapat  mindkét versenyzője a top háromban végzett a végső összesítésben, miután a Alex Lowes a befejező napon a második legjobb időt szerezte meg.

Lowes elég határozottan kezdte a mai napot és folyamatosan javította a tegnapi teljesítményét, végül 1:30.5-el sikerült beállítania csapattársa előző napi legjobbját. Laverty egyenletesen erős formát mutatott a két nap alatt. Az egyetlen versenyző aki a délutáni utolsó menetben befért 1:31 alá az ír volt, akinek a teljesítménye a négy pályára  lépés alkalmával mindössze öt tízed másodpercen belül változott.

Annak ellenére, hogy a 28 fokos hőmérsékletnek köszönhetően a pálya már csúszóssá vált, Laverty továbbra is uralta az utolsó szakaszt. Az utolsó 15 percben egy 1:30.8-as körrel ismét bejelentkezett a top helyezésért, végül a hétfői legjobb ideje a kombinált végelszámolásban elégnek bizonyult az előkelő második helyre.

A Voltcom Crescent Suzuki jellemzően ezen a teszten arra koncentrált, hogy miné több kulcsfontosságú finombeállítást végezzen el az első versenyhétvége előtt. Sokat dolgoztak azon, hogy megtalálják az ideális egyensúlyt a tapadás és a gumi élettartama között, ez a legnagyobb kihívás itt Phillip Islandon. A csapat tovább akarta finomítani a Suzuki GSX-R viselkedését a kanyarokban, erre a pálya számtalan gyors kanyarjai miatt különös nagy szükség van. Tovább finomították az elektronikus rendszert is annak érdekében, hogy növeljék a tapadást, és a hátsó kerék minél hatékonyabban le tudja tenni a motorerőt az aszfaltra. Közben az Öhlinsnek köszönhetően további alkatrészeket próbáltak ki az első futóműben. A nap utolsó menetében lehetősége volt az alakulatnak megjáratni az első plombált verseny blokkjukat a péntek reggeli kvalifikációs edzés előtt.

Eugene Laverty
“A mai nap jó volt. Egy csomó mindent kipróbáltunk és a végén talán a legnagyobbat léptük a helyes irányba. Az utolsó 15 percben egy sokat javítottunk a hátsó futómű beállításán, szóval nagyon örülök, hogy a tesztet az élmezőnyben zártuk és, hogy jó köröket futottunk a nagy meleg ellenére. Még van pár apróság amit ki kell majd próbáljuk a versenyhétvégén, de összességében nagyon örülök, hogy Suzukin versenyzek és lankadatlanul fejlődni fogunk.”

Alex Lowes
“A teszt jó volt. Örülök, hogy két nap után az összesítésben befértem a top háromba. Keményen dolgoztam, ma délután egyenletes köröket mentem, volt pár problémánk de azok sem tudták elrontani a kedvem. Nem hiszem, hogy sokan gondolták volna, hogy máris ilyen közel leszünk, és hogy pár nap alatt olyan erős formába kerülünk, amilyenre a hétvégéhez szükségünk lesz. Nagyon szeretek a GSX-R-el motorozni, ez egy olyan gép, amit valóban nagyon keményen tudsz hajtani, és nekem úgy tűnik, hogy minél jobban ütöm, annál jobban működik. Köszönet mindenkinek a csapatomban, nagyszerű a légkör és igazán jól érzem magam.”

 

Phillip Island – eni FIM SuperbikeVilágbajnokság Teszt – 2. nap:

1. Tom Sykes (Kawasaki) 1’30.239:

2. Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.528:

3. Marco Melandri (Aprilia) 1’30.579:

4. Davide Giugliano (Ducati) 1’30.644:

5. Sylvain Guintoli (Aprilia) 1’30.766:

6. Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.767.

 

 

Phillip Island – eni FIM Superbike Világbajnokság - Összesített időeredmények:

1. Tom Sykes (Kawasaki) 1’30.239:

2.  Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.513:

3. Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.528:

4. Marco Melandri (Aprilia) 1’30.579:

5. Davide Giugliano (Ducati) 1’30.644.      

Az eseményről fotókat ITT!, vagy az alábbi linken talál:
http://www.suzuki-racing.com/gallery.aspx?SRS_ID=7